carlijnhanselman.reismee.nl

Time flies when you're having fun

Ojeee het wordt weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje. Maar waar moet ik beginnen.
Op stage gaat alles nog steeds goed! Met de kindjes op de aftercare heb ik van de week een klein fotoshootje gedaan, wat zij helemaal geweldig vinden. Voor de oudertraining gaan wij binnenkort een nieuw/verbeterd programma maken. Op de aftercare wil ik samen met de vrijwilligers gaan kijken wat zij nodig hebben om bepaalde dingen anders te doen. En op de high school hebben we ondertussen een blaadje opgehangen zodat alle kinderen weten wie we zijn, wat we doen en wanneer we er zijn. De stageweek vliegt iedere keer weer voor bij. Voor ik het weet staat het weekend alweer voor de deur. En die weekenden hier zijn echt heerlijk.

2 weken geleden zijn we vrijdags naar het strand in Gordons Bay geweest om vervolgens door te rijden naar Stellenbosch. Hier hebben we het weekend doorgebracht. De zaterdag hebben we met tien meiden een wine tasting gedaan. Onze ‘gids’; perryperry ofzoiets, gaf het informatie geven na de eerste winefarm al op. En toen moesten we er nog 3! Een heerlijke dag met veel lekkere wijntjes en enkele lekkere kaasjes. De zondag zijn we sochtends vertrokken naar de zandduinen bij het plaatsje Atlantis. Hier hebben wij een aantal uur gesandboard. Super vet! Het is eigenlijk een soort van snowboarden op zand. Niet dat ik ooit gesnowboard hebt haha. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik veel zand heb gehapt.

Er is hier bijna iedere dag wel een reden om 1 of meerdere wijntjes te drinken. Een braai bij de huisbaas, een etentje met Lizelle in Greyton of samen eten met de groep bij iemand thuis. Afgelopen week viel sinds ‘lange’ tijd de stroom weer uit voor twee uur. En dat herhaalde zich de volgende dag op stage nogmaals even.

Afgelopen donderdag weer supervisie gehad met Jenobia. Een erg lieve vrouw uit Kaapstad met hele goede tips en hulp over alle casussen die we inbrengen. De supervisie hebben we dit keer in Grabouw gedaan bij de andere studenten. Om vervolgens aan te sluiten voor het eten daar en savonds naar de pub met iedereen te gaan. De vrijdagochtend moesten we helaas weer vroeg vertrekken naar Kaapstad om om ons visum voor Mozambique te regelen. Dit terwijl de springbokjes van de avond er voor nog zwaar vielen, een springbok is een shotje hier. Maar het visum is binnen. Aanstaande woensdag ga ik samen met Liza en Roos op ‘vakantie’. Tijdens onze 12 daagse reis ga ik onder andere Maputo (de hoofdstad van Mozambique), inhaca island (erg mooi eilandje bij Mozambique), een paar dagen in het Krugerpark en delen van de Panorama Route zien!! Ontzettend veel zin in. Hierover vertel ik wel meer als ik over twee weken terug ben gekeerd in Genadendal.

Gisteren ben ik samen met wat anderen smiddags naar de SPA in Caledon geweest. Voor 175 rand in het weekend en 125 rand door de week krijg je daar; the real deal. Onbeperkt chillen in de verwarmde baden, de sauna en het turksstoombad, iets te eten en te drinken, en voor 100 rand aan chips voor in het casino. Nu hebben we een manier bedacht hoe we die 100 rand in het casino gegarendeerd kunnen kunnen behouden waardoor dit alles in het weekend maar 75 rand kost (zon 6 euro). Jaa we blijven Nederlanders haha. Over Nederlanders gesproken: ik heb op het marktje in Greyton oude kaas en pesto gevonden, lekker lekker lekker!

Savonds ben ik naar Grabouw gereden om met die studenten mee te gaan naar een dans. Een dans is in Afrika een avond met muziek, wijn en hapjes. Van enkele locals hebben we al een Afrikaanse dans geleerd. Een beetje hetzelfde als het stijldansen van Diny’s dansschool maar dan anders haha. De nacht afgesloten in een club in Grabouw.

Het was weer een gezellige avond! Vandaag lekker uitgeslapen, terug naar Genadendal gereden en rustig aan gedaan. Straks nog even met Liza uiteten in Greyton om de week af te sluiten.

Ik wil iedereen nogmaals heel erg bedanken voor de leuke berichtjes/reacties overal! Zoals jullie lezen gaat het nog steeds heel erg goed met mij! De tijd vliegt.

Overigens ga/kan ik deze keer geen foto’s meer uploaden op deze pagina. Er is te weinig ruimte beschikbaar. Maar jullie kunnen ze allemaal bekijken op mijn facebook pagina onder het album ‘Zuid Afrika’: https://www.facebook.com/carlijnhanselman/media_set?set=a.10155255612280354.1073741828.511120353&type=3

Liefs uit Zuid Afrika!

Carla

He Carlijn, weer een leuk verhaal , wil je een hele fijne vakantie toe wensen , gaaf man . Super veel plezier in Mozambique en de rondreis .xxx

Wencke

Goa deerne, wat hej ut toch slecht....heerlijk genieten. Als ik jouw verhalen lees kan ik me haast voorstellen hoe je erbij zit met en wijntje en een hapje!
Geniet van jouw vakantie!