carlijnhanselman.reismee.nl

Nog maar een week te gaan!

Vandaag is het alweer maandag 29 juni, dit betekend dat ik over precies een week het vliegtuig naar Nederland zal pakken. Dat idée vind ik zelf heel erg raar! De afgelopen vijf maanden zijn voorbij gevlogen. Sinds afgelopen donderdag verblijven Liza en ik voor onze laatste 12 dagen in een hostel in Kaapstad.

Mijn laatste blog ging over de gardenroute, alweer meer dan een maand geleden. Er valt weer genoeg te vertellen over de afgelopen maand.

Na de gardenroute ben ik twee weken lang ontzettend druk geweest met school. 15 juni was de deadline voor het inleveren van mijn DPF. Wat een werk was dat, een hele opluchting toen ik het uiteindelijk ingeleverd had. 9 juli, 2 dagen na thuiskomst moet ik mijn integrale toets doen. Dan zal ik te horen krijgen of ik het afgelopen stage jaar gehaald heb.

Tussen de schooldrukte door moest er ook gewoon stage gelopen worden. Maar ook was er tijd voor ontspanning. We zijn onder andere naar bear en barrel in Grabouw geweest met de andere studenten, was weer een erg gezellige avond. Daarnaast zijn we met een aantal studenten uit Genadendal een keer op een zaterdagavond naar een local geweest om daar wat whiskey-lemonade te nuttigen. Een rare avond waarbij een man, die werkte voor de politie in Genadendal, ons nog voorzien heeft van een striptise. Uhum. Verder heb ik nog een keer een avond met een collega wat gedronken en gekletst.

Twee dagen na de deadline voor mijn DPF vonden de eindpresentaties plaats. De collega’s van alle studenten mochten komen. Elke student vertelde wat hij of zij de afgelopen maanden gedaan/bereikt heeft.

De dag er op zijn Liza en ik naar Hermanus gereden. We gingen hier heen met het doel om walvissen te spotten. Na een uurtje rijden kwamen we daar aan. Gelijk kregen we te horen dat er die dag geen boten meer gingen varen omdat het te hard waaide. Het gemis van de walvissen maar goed gemaakt met sushi en wijn!

Dat weekend zijn we naar stellenbosch geweest. Wederom naar de all you can eat sushi tent daar gegaan. Toen de buik vol was nog wat drankjes genuttigd bij bohemia, een cafe’tje.

Afgelopen dinsdag zijn we naar de SPA geweest, de hele dag lekker in warm water baden gelegen en in het Turks stoombad gezeten. Die dag er na zijn we in de avond weer naar de SPA gegaan met Lizelle. Dit keer voor een Ladies night. Iedere tafel had een ander land als thema gekregen. Wij hadden India! We hebben goed ons best gedaan en de prijs gewonnen voor de best verklede groep.

Verder hebben we de afgelopen maand vaak afscheid moeten nemen. Voor de laatste keer supervisie met Jennobia. Een etentje gehad bij onze buren; Elizabeth, Charlie en Celistine. Studenten die weg gingen. De laatste burgernight bij 1854. Afscheid nemen van de collega’s bij Child Welfare d.m.v. een hapje en drankje daar. Laatste gesprekken met studenten van de high school en het laatste contact met de leraren daar. Laatste keer met de kinderen van de aftercare.

Maar het hoogtepunt was toch wel het afscheidsfeestje dat we hadden georganiseerd. Alle mensen die we hadden leren kennen hadden we uitgenodigd. Het feestje vond plaatst bij een leraar van de primary school; Alex Jellen. Deze avond begon met een loadshedding, heel typisch. Maar dat mocht de pret niet drukken. De DJ maakte even plaatst voor een groep jongens met een gitaar. Een erg gezellige avond!

Tijdens dit feestje vroegen we alle mensen 20 rand entree. Hier mee wouden we geld inzamelen voor de kinderen van de aftercare. Het uiteindelijke bedrag hebben we aan Child Welfare overhandigt zodat zij de nodige spullen voor de aftercare kunnen kopen, zoals boeken en pennen.

De dag dat we Genadendal vertrokken hebben we al onze spullen die we niet meer gebruikte verzameld. De helft hebben we ook naar de aftercare gebracht, zoals onze dekens en kussens. Maar ook veel puzzels, speelgoed en andere spullen die we met hulp van anderen verzameld hadden. Ook heb ik veel kleren achtergelaten, deze heb ik aan Lizelle gegeven zodat zij ze weer kan geven aan mensen die dat nodig hebben.

Ons huisje in Genadendal verlaten was toch wel een beetje raar. In vijf maanden tijd ben ik me daar toch thuis gaan voelen!

Nu is het tijd om de laatste dagen te genieten van Kaapstad! En voor je het weet vlieg ik weer naar huis. Ik heb erg zin om iedereen weer te zien!


Liefs uit Cape Townnnnn

Reacties

Reacties

Wencke

Geniet er nog maar lekker van deze week, deerne! En een goede reis terug. Er komt een hittegolf hier....dus de bikini maar niet te ver weg stoppen!

hedwig

Nog heerlijk een week relaxen ! Tot snel weer in Nijmegen.

Ashly

Geniet er nog maar even van Hansie, tot volgende week!! :-)

Mama

Ik kan bijna niet meer wachten. Tef noe lange zat u duurt. ;-)
Meisje geniet nog enorm de laatste week. Xxxmiljoen.

Harry en Will

Een hele fijne vakantie nog.
een goede reis terug en bedankt voor alle leuke verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!