carlijnhanselman.reismee.nl

Time to go home

Woaaaaa het zit er alweer op. Vanavond om half 8 vliegen Lies en ik terug naar Nederland. Afgelopen vijf maanden zijn voorbij gevlogen, ik vertrek dan ook met een dubbel gevoel. Ik vind het echt jammer om uit dit mooie land te vertrekken, maar ik heb ook ontzettend zin om iedereen weer te zien! Morgen om 1 uur zal ik landen. Daarna kan ik nog fijn de hele dag met iedereen bijpraten. Ook met mijn familie uit Canada die tot woensdag bij ons verblijven!

De afgelopen dagen in Kaapstad hebben we het rustig aan gedaan. We kwamen de eerste dag aan bij het hostel en kwamen op een 8pers dorm. Op deze kamer verbleven ook een aantal mannen die hier zo half woonden. De een dronk de hele dag door bier en rookte wiet, de ander was een homofoob en een racist. Nogal lastig aangezien de andere jongen op de kamer gay was en nog een andere jongen een donkere huidstint had. En aangezien de geur ook de wensen overliet zijn we verhuist naar een andere kamer.

De vrijdag zijn we naar een gay-bar geweest met een jongen die werkte in dit hostel. Alleen het bar personeel was hetro en deze liepen in hun onderbroekje achter de bar.

Zaterdag hebben we overdag een beetje gewinkeld en zijn we savonds naar Mama Africa geweest. Een Afrikaanse restaurant in Long street waar ik onder andere krokodil, kudu en struisvogel heb gegeten. In dit restaurant kwamen we aan de praat met 3 nederlanders waarvan de eentje erg op Ben Stiller leek, de acteur van meet the fockers/american pie. Wat bleek, ze kwamen alle drie uit de achterhoek. En alsof dat nog niet genoeg was bleek de andere man Martijn Koedam te zijn. Berucht in Beltrum als DJ Koedam. De avond samen met hen en wat andere studenten afgesloten in de Dubliner.

Die zondag hadden we een happy-hangover dag. Op een schaal van 1 tot 10 weinig doen op een dag, scoorden wij een dikke 11.

Maandag hebben we ons zelf laten verwennen met een thai massage. Savonds uiteten geweest en daarna naar de bioscoop geweest.

Woensdag heb ik overdag heel veel souvenirs gekocht op green market square. Savons kwamen Ilse en Jada vanuit Genadendal ons opzoeken in Kaapstad. We zijn naar de comedy club geweest met hun en wat vrienden van hen. Natijd nog wat drankjes gedronken in de pub met Liza.

Donderdag ben ik nog een keer naar de bioscoop geweest! Vrijdags zijn Liza en ik met de de hop on hop off bus door Kaapstad en omstreken gereden. We hebben onder andere Kirstenbosch bezocht, allemaal tuinen. En we zijn in Hout Bay uitgestapt om daar met een boot even seal island te bezoeken. Honderden zeehonden op een aantal rotsen in zee. Savonds hebben we weer wat drankjes gedaan in de Dubliner.

Zaterdags kwamen Samanta, Miriam en Naina naar Kaapstad voor onze laatste dagen. Smiddags nog een keer gewinkeld en lekker geluncht en savonds naar Africa Cafe geweest. Ook een Afrikaans restaurant waar je allerlei kleine gerechten te eten krijgt, ook mocht een optreden van het personeel niet ontbreken en werden onze gezichten beschilderd met Afrikaanse printen.

Gisteren, de zondag, zijn we naar Mzoli’s geweest. Hier was ik al een keer eerder geweest! Mzoli’s bevind zich in een township. Wat een geslaagde dag! De alcohol hielp gelukkig om vannacht nog een beetje te hebben geslapen. Want vanmorgen moest ik mijn koffer pakken.

Het was echt raar om mijn koffer voor de laatste keer in te pakken en te bedenken dat ik over een dag alweer thuis ben. Mijn koffer was natuurlijk weer veel te zwaar. De 27 kilo heb ik weten terug te dringen tot 26. Dat is nog steeds 3 kilo te veel. Straks op het vliegveld maar eens bedenken hoe ik dat op ga lossen.

Miriam, Naina en Samanta brengen ons naar het vliegveld toe en zwaaien ons daar uit. Ook ons mam, Lizelle, komt ons hier uit zwaaien. En misschien Kyle nog! Ik ga de mensen die mijn tijd hier zo geweldig gemaakt hebben echt missen. Gelukkig is contact houden door social media gemakkelijk.

Nou dat was het dan weer...
1 ding weet ik heel zeker, over een aantal jaren ga ik dit land weer bezoeken!

Zuid Afrika, je was geweldig.

Reacties

Reacties

Mireille

Wauw Carlijn, wat heb je een bijzondere tijd mee mogen maken in Zuid-Afrika!
Zoveel indrukken, reizen, mensen, eten, drinken en gezelligheid! Ik wens je een veilige terugreis en geniet van de kostbare herinneringen!

Hans en Annie Ribbers.

Carlijn bedankt voor je altijd leuk te lezen reisverslagen. Wat heb je een mooie interessante tijd gehad daar. Nu weer het normale Beltrumse leventje en lekker nagenieten!!!!!!!
Liefs Hans en Annie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!